DN2 este principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi a devenit cel mai periculos drum din ţară. Fiind supra numit ,,Drumul morţii”, aici sunt peste 500 de cruci, mai multe decât bornele kilometrice.
Laurențiu Țepeluș, Romeo Lungu și Gabriel Avrămescu au mers la Ministerul Transportului pentru a cere 4 benzi pe E85 între Buzău și Rm. Sărat.
E85 este unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară, pe el petrecându-se frecvent numeroase accidente rutiere. Una dintre cauze este și conformația drumului, care de multe ori îi ia prin surprindere pe șoferi. DN2 nu are patru benzi de circulaţie. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lăţime, plus un acostament de 2,5 m lăţime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgenţă. Marea problemă de siguranţă a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar şi haotic.
Tocmai din acest motiv 3 deputați de Buzău, social democrații Romeo Lungu, Laurențiu Țepeluș și liberalul Gabriel Avrămescu au mers astăzi la discuții la Ministerul Transporturilor. Cei trei au propus ca mai multe tronsoane situate între municipiile Buzău și Râmnicu Sărat să se lărgească la 4 benzi.
Iată ce au scis Romeo Lungu și Laurențiu Țepelulș pe paginile lor de Facebook imediat după ieșirea de la discuții:
Romeo Lungu, deputat PSD Buzău: „#Coaliție pentru #Buzău! Astăzi am fost la 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 pentru o discuție despre lărgirea 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻 𝟴𝟱 la 𝟰 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶, pe mai multe #tronsoane, cuprinse între Buzău și Râmnicu Sărat. Alături de colegii Laurențiu Țepeluș și Gabriel Avrămescu am cerut ca acest lucru să se întâmple cât mai repede, mai ales având în vedere numărul mare de 𝗮𝗰𝗰𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁𝗲 care se petrec în zonă. Astfel, ar urma să fie lărgite 𝟰 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗰𝘂 𝘂𝗻 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝘅𝗶𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃 𝟭𝟯,𝟱 𝗸𝗺.
🛣️ Desigur, demersurile pentru 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗽𝗿𝗲 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 vor continua, urmând ca anul viitor să înceapă efectiv construcția. ‼️ România și-a asumat deja prin PNRR că #autostrada va fi gata până în 2024.”
Laurențiu Țepeluș, deputat PSD Buzău: „#Coaliție pentru #Buzău! Astăzi, împreună cu colegii Romeo Daniel Lungu și Gabriel Avrămescu, am discutat la #Ministerul #Transporturilor despre necesitatea ca 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻 𝟴𝟱 să fie lărgit la 𝟰 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶. Am cerut acest lucru pentru mai multe #tronsoane cuprinse între Buzău și Râmnicu Sărat, acolo unde se poate realiza acest lucru.
‼️ Numărul mare de #accidente coroborat cu #traficul #intens de pe acest drum, ne-au determinat să cerem o soluție #urgentă pentru 𝗘𝟴𝟱. Paralel cu acest demers, lucrurile merg mai departe și cu #autostrada spre Moldova a cărei construcție va începe anul viitor.”
Gabriel Avrămescu , deputat PNL Buzău: „Lărgirea drumului care leagă municipiul Buzău de Râmnicu Sărat la 4 benzi, un obiectiv pentru care voi pleda ca deputat de Buzău! Am vorbit astăzi în plenul Parlamentului despre tragicele evenimente care au loc pe DN2E85 din cauza lipsei de investiții pentru modernizarea acestui drum intens tranzitat. În ultimii 3 ani: 106 accidente, 16 morți, 189 răniți
„Trafic restricționat Pe E85. Accident cu 3 victime” – articol apărut în presa locală pe 10 decembrie
„Trafic restricționat pe E85. Două victime” – articol apărut în presa locală pe 12 decembrie
„Carambol, patru mașini implicate, un rănit” – știre în presa locală din Buzău din 14 decembrie, ieri, adică!
Probabil, acum când eu vorbesc în fața dumneavoastră cineva e rănit într-un alt accident nefericit care se petrece pe același drum DN2E85, drumul care leagă Buzăul de Râmnicu Sărat, un drum pe care accidentele rutiere se petrec cu o frecvență uluitoare.
Drept dovadă, v-am expus titluri din presa locală care descriu accidente petrecute aproape zi de zi.
Porțiunea de drum care se întinde doar pe 13,5 km, dar care are o lățime de doar două benzi, câte una pe sens, traversează localitățile Mărăcineni, Gura Câlnăului, Potârnichești, Poșta Câlnău, apoi străbate o zonă de șes până la intrarea în localitatea Oreavu.
Probabil pentru mulți dintre noi aceste date nu sunt o noutate, însă însuși faptul că ne-am obișnuit să ascultăm și să vedem astfel de evenimente reprezintă o problemă socială foarte importantă.
Multe state europene fac investiții pentru dezvoltare, creșterea nivelul de trai, inovație, eficientizarea activității de zi cu zi. România este încă la stadiul de investiții pentru siguranța în trafic cu care este oricum în urmă cu zeci de ani în comparație cu statele comunitare.