Amenzi de peste 645.000 lei pentru 2 milioane de facturi greșite ale unui singur furnizor de energie

ANPC a dat amenzi de 645.000 de lei, iar numărul de facturi greșite este peste 2.2 milioane, și asta numai la un singur furnizor de energie.

Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu.

De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.

Aşa cum Guvernul a promis, astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori. Emise eronat, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare şi compensare. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze fără penalităţi în termen de 15 zile şi, de asemenea, pe perioada acestor de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora„, a spus ministrul.

El a subliniat că, pentru a preîntâmpina „posibile eventuale abuzuri ale unei părţi” faţă de clienţi, pe perioada de valabilitate a acestei Ordonanţe de Urgenţă de plafonare şi compensare sunt interzise debranşările, conform RFI.

Cum ne recuperăm banii din facturile greșite

Furnizorii au obligativitatea de a recalcula în termen de 15 zile facturile, fără a impune penalități, iar dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci furnizorul trebuie să înapoieze banii, la cererea clientului, în termen de 5 zile.

În cazul în care clientul constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, acesta poate depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziție în toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicată. 
Apelați la numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.