FELICITARI: Școala Gimnazială Merei a reușit să obțină un grant în valoare de 171.000 euro

Școala Gimnazială Merei a reușit să obțină un grant în valoare de 171.000 euro pentru a implementa un proiect cu activități de natură să contribuie la reducerea abandonului școlar. Proiectul va demara pe 1 septembrie, adică odată cu începerea anului școlar viitor, și se va încheia în 2025. Sunt vizați să primească sprijin prin acest proiect 186 de copii  de gimnaziu ai Școlii Gimnaziale Merei. În perioada următoare va avea loc semnarea contractelor. Proiectul a fost realizat de un grup de cadre didactice având coordonatori pe Elena Gramer, Alina Ignătescu și Nicoleta Maxim. Acest grup, împreună cu managerul școlii.

Laurențiu Ionașcu, care este și director de proiect, au reușit într-un timp scurt să depună documentul prin care să convingă oficialii din Minister că unitatea de învățământ are nevoie de finanțare pentru a putea face față unui fenomen tot mai prezent în mediul rural: abandonul școlar, relateaza cotidianul OPINIA BUZAU

„Noi avem grad de marginalizare spre mediu, deoarece avem familii monoparentale cu probleme, avem familii rome, părinți plecați în străinătate și copii crescuți de bunici; toate acestea prezintă un grad de marginalizare cu risc de abandon sever și facem eforturi mari ca să-i ținem pe acești copii la școală. Avem situația exactă a  fiecărui copil în parte, știm în ce familie trăiește, cunoaștem situația de acasă, pentru că avem  informații de la întâlnirile cu părinții de la începutul anului, de la ședințele cu părinții; în plus, am obținut informații de la Asistența Socială, de la Primărie; toate aceste date le-am încărcat în cadrul acestui proiect și le-am transmis”, spune directorul Școlii Gimnaziale Merei, Laurențiu Ionașcu.

Mai întâi, au trebuit să convingă cu argumente și cu documente faptul că Școala din Merei se înscrie pe lista unităților de învățământ cu risc de marginalizare și de abandon școlar. S-a făcut acest lucru ca urmare a unei bune cunoașteri a situației elevilor, nu numai din punct de vedere al rezultatelor școlare, ci și al situației familiale.  Astfel, în proiectul pe care l-au trimis Ministerului Educației, care va face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), la rândul integrat în Planul Național de Redresare și Reziliență, cadrele didactice de la Merei au înscris pe de o parte situația clară a grupului țintă, adică a copiilor pentru care există riscul de a abandona școlar, iar pe de altă parte obiectivele pe care și le-au propus și activitățile prin care se vor atinge acestea. CITESTE ARTICOLUL INTEGRAL PE OPINIABUZAU.RO