La Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău (SJU Buzău), securitatea pacienţilor şi a personalului medical trece în prim-plan, pe fondul noilor obligaţii legislative care vizează dotarea unităţilor sanitare. Instalaţia de alarmă – cunoscută drept „buton de panică” – trebuie implementată în compartimentele critice, însă lipsa fondurilor ameninţă realizarea în termen.
Situaţia actuală
În secţia de ATI a spitalului există, în prezent, un singur astfel de dispozitiv — deşi norma prevede amplasarea unuia la fiecare pat. Calculul unităţii arată că, doar pentru cele circa 40 de paturi din ATI, ar fi necesari aproape 14.000 lei pentru dotarea completă. În UPU starea este similară: doar două butoane portabile sunt instalate, insuficiente conform cerinţelor.
De altfel, dispoziţiile legale recent adoptate spun că toate unităţile sanitare trebuie să instaleze sisteme de alertă la nivelul paturilor pacienţilor, dar şi camere de supraveghere în compartimentele ATI/UPU.
Provocările financiare
Managerul spitalului subliniază că bugetul curent nu poate acoperi integral investiţia şi a solicitat sprijinul Consiliul Judeţean Buzău în vederea obţinerii fondurilor necesare. Demersurile pentru achiziţie au fost iniţiate, însă decizia privind alocarea rămâne în aşteptare.
Implicaţii şi paşi următori
Implementarea acestor sisteme este importantă atât pentru liniştea pacienţilor, cât şi pentru protecţia personalului medical. Instalarea butoanelor, combinată cu camerele video din secţiile cu risc, ar întări sistemul de intervenţie rapidă şi ar reduce vulnerabilităţile în faţa unor evenimente nedorite.
Spitalul speră să finalizeze dotarea până la finele anului, însă totul depinde de aprobarea sumelor necesare.

